Wednesday, June 25, 2008

Andai Kutahu


Andai kutahu



Kapan tiba ajalku



Ku akan memohon



Tuhan tolong panjangkan umurku



Andai kutahu



Kapan tiba masaku



Ku akan memohon



Tuhan jangan Kau ambil nyawaku



Aku takut



Akan semua dosa dosaku



Aku takut



Dosa yang terus membayangiku



Andai kutahu MalaikatMu kan menjemputku



Izinkan aku



Mengucap kata tobat padaMu



Aku takut



Akan semua dosa dosaku



Aku takut



Dosa yang terus membayangiku



Ampuni aku



Dari segala dosa dosaku



Ampuni aku



Menangisku bertobat padaMu



Aku manusia



Yang takut neraka



Namun aku juga



Tak pantas di surga



Andai kutahu



Kapan tiba ajalku



Izinkan aku



Mengucap kata tobat padaMu



Aku takut



Akan semua dosa dosaku



Aku takut



Dosa yang terus membayangiku



Ampuni aku



Dari segala dosa dosaku



Ampuni aku



Menangisku bertobat padaMu

2 comments:

shahril aley said...

sesungguhnya manusia selalu alpa
bila susah atau perlu bantuan
baru ingati siapa perlu dirujuk
termasuk aku insan hina ini
semoga cahaya keimanan sentiasa menerangi hidup umat manusia yang berada adalam kegelapan.....

AJai Zaidie said...

shahril,

Biasalah manusia memang macam tuh, tapi rasa rugi kalau kita dah berpeluang ke tanah suci tapi msih tak berubah perangai lagi. Itu yang paling aku takut sekali. Insyaallah doa kan aku tabah mengharunginya yer...