Tuesday, September 23, 2008

Lebaran Ini


Hari ni dah segenap sebulan aku bertunang. Alhamdulilah, semuanya tenang sahaja. Tapi pada awal pertunangan ader juga orang yang terkejut bila dengar aku dah bertunang. Macam tak percayalah kononnya. Lebih lebih lagi kawan kawan kat HQ. Siap boleh suruh tunang aku fikir masak masak dengan pilihan dia. Erm, biasalah mana ader orang senang tengok kita senangkan?. Bagi aku semua orang ader kisah silamkan?. Samaada nak mempercayainya atau tidak sahaja. Bagi aku jugalah orang boleh kata apa sahaja yang dorang nak kata. Hakikatnya aku dan orang sekeliling aku sahaja yang tahu. Ingat lagi masa awal aku berkawan ngan tunang aku ni, siap officemate aku nak tengok berapa lama kitaorang akan berkawan seterusnya bertunang. Pelik betul perangai orang ni kan?Tapi hari ni aku dah buktikan yang aku dah pun bertunang seterusnya sedang meniti hari hari bahagia hinggalah ke jinjang pelamin. Selalu juga orang akan kaitkan dengan dugaan waktu bertunangkan?. Aku rasa dugaan bertunang aku ketika ni bila kawan kawan lama aku muncul semula. Bukannya tak seronok, tapi macam dah mengganggu hidup aku pulak. Aku tahu itu adalah ujian Nya. Aku redha dan cuba untuk layan sahaja.


Hari ni juga ader satu berita gembira. Walaupun belum 2 tahun kontrak aku tamat di SSM ni, aku dah pun di sahkan jawatan tetap. Alhamdulilah pada yang Maha Esa. Aku percaya setiap Ramadhan mesti ader rezeki untuk aku. 2 tahun lepas aku mulakan kerja di Bulan yang mulia ni, tahun lepas aku dipertemukan dengan tunang aku dan tahun ni aku disahkan jawatan tetap. Alhamdulilah syukur dengan nikmat Tuhan. Sedih nak meninggalkan Ramadhan yang paling dinanti nantikan ni. Entah tahun depan berjumpa lagi atau tidak.


Yang pasti aku semakin gembira mengharungi warna kehidupan aku. Ya Allah berikan kekuatan dan hidayay yang sempurna untuk Hamba Mu ini.

3 comments:

AKU LAAAAAAAAAAAAAAAA said...

WEII KO DH TETAP KER....WAHHHHHHHHHHHH CEPAT NYERR..APSAL AKU LBT....X ACIIIIII...APE NAK WAT KAN DAH REZKI KO...TAHNIAH AAAAAAAAAAAAAAAAAAAA WLPUN AKU DENGKI SKET HAHAHAHA

smart_cute said...

aku laaaaaaa...

Terima kasih, nak ikutkan belum sampai 2 tahun pun aku kat ssm ni, nak buat macamamanakan dah rezki dari yang Maha Esa.

shahril aley said...

congrats...
sabar je setiap dugaan itu ade hikmah disebaliknya
hehehe....
semoga ko tabah hadapai setiap perjalanan hidup ini