Monday, February 23, 2009

Shimmering Horizon

Hujung minggu lepas aku dah pun slamat berkursus kahwin. Inilah masanya yang dinanti nantikan oleh setiap pasangan yang nak kahwin. Syarat katanya sebelum berkahwin kenalah hadir kursus dulu. Peraturan agak straight. Lelaki kena pakai baju putih dan seluar hitam serta bersongkok manakala perempuan kenalah yang menutup aurat. 2 hari berkhusus banyak ilmu yang aku dapat. Kadang kadang rasa pelik jer bila aku tiba tiba ader dalam tuh. Yerlah kursus untuk berkahwin. Rasa macam tak sangka sangka pulak dah aku ni nak kahwin. Bila member member tahu yang aku nak kahwin tahun ni semua macam.." Ajai betul ke dah nak kahwin...tak sangka dah nak kahwin yer.."pastu ader yang cakap..." ader ke orang nak kan ko..??" ader pulak yang cakap " ko ni nak kawin sebab kiki dah kawin yer?"...bagi akulah kan, sebab aku nak kahwin sebab..sebab..sebab..erm.....hihihi...biar aku jerlah yang tahu.

Perkahwinan adalah penyatuan 2 hati dan untuk membina institusi kekeluargaan yang berlandaskan keislaman. Manusia di ciptakan dimuka bumi ini adalah untuk menjadi hamba Allah dan menjaga bumi ini dari melakukan kerosakan. Semenjak Adam A.S dan Hawa A.S diturunkan ke bumi, saat itulah bermulanya kehidupan manusia. Ye..ye jer aku ni ..hahhaaa...
Oklah banyak yang perlu aku belajar sebelum menjadi seorang suami dan ayah yang comel dan bertangungjawab. Akulah esok yang akan menjadi ketua keluarga dan memimpin keluarga aku yang comel. Mesti anak aku comelkan nanti?. Kalau dapat kembar lagi best..hehhee sempat pulak nak berangan. Apa apa pun yang paling masuk otak aku ni bab perceraian. Serammmm...aku nak baca bab ni. Bukan perkara main main bila talak dah dijatuhkan. Nauzubillah...

Akulah nakhoda yang akan membawa bahtera rumah tangga aku sehingga jangan sampai dilanda badai . Akulah juga pemimpin yang akan membawa keluarga aku kejalan yang dirahmati Allah. Dan akulah juga yang akan mewarisi generasi baru, penyambung warisan keluarga. Nak fikirkan tanggungjawab memang penuh dengan cabaran. Makin lama makin banyak yang perlu diharungi.
Entah apa akan terjadi esok hari hanya Allah saja yang tahu. Semuanya dah tertulis didalam alam roh lagi. Ya Allah berkatilah rumah tangga hamba ini nanti. Insya allah.

15 comments:

fuzen hasin said...

owh kezenku yg glamerrr!!!
bila mase shooting tuuhhh...
amboi2 bukan main ye nyahh!!!

Xis said...

SmartCute
wahhhhh... mcm tak sabar je, kannn?? menghitung hari... detik demi detik... masa ku nanti apa kan ada..?

smart_cute said...

Hai Fuzen,

Last week ader pameran raja sehari, so saja sajalah p amik gambar tuh...tapi nampak tak menarikkan bila pakai baju pengantin?.

Hai Xis,
Bila dengar lagu tuh memang feeling semcam kan??Hehheee..risau+berdebar debar semunya ader nie..walaupun masih ader 3 bulan lagi...

fuzen hasin said...

laaaa..knp la pulakk??
jaiiii nk kawennn..tak caya laa..
perangai mcm bdk2..ishk2

smart_cute said...

Hai Fuzen,

Itulah fasalnyer, i lagi lah tak percaya...sedeyy...

Anonymous said...

jgn beria2 sgt..nnt tak nmpk seri plak nnt ni...heheheheeheh...

ni komen betul2..bkn main2...bkn jeles ni tau....

Anonymous said...

tak nmpk segak pun bila pakai bj pengantin...hehehehe..

kawin nnt jgn lupa ajak plak ek...

ni komen membina ni...membina rumahtangga...khakhakha..

apa2 hal kawin dulu....apa yg penting....kawinnnnnnn....

smart_cute said...

Anonymous,

Lu sapa yer?kalau beritahu nanti i ajaklah datang my wed..

Anonymous said...

x apa la..kalau ada rezki ada la tu..

smart_cute said...

Jangnlah macam tuh...nanti u rasa ralat pulak tak dapat datang my Wed...

Anonymous said...

heheheheheh...nk kata ralat tu taklah..tp nk le tgk sejauh mana meriahnya your wedding.khakhakha....yelah nmpk mcm gempak..kot2 jgn 'tergampak' sudahlah...

smart_cute said...

Well dear sebab tuh i ajak u datang..by the way jemput yer...takut nanti tak sempat pulak nak undang u...

Anonymous said...

ekeleh...apa raa u beb...main ajak gitu2 jer....

smart_cute said...

ok nantikan kad ekslusif untuk awak nanti yer..

Anonymous said...

x apa la...thanks