Monday, December 26, 2011

Kini 2011...2012 Coming Soon..

Berbaki 4 hari saja lagi kita akan melangkah ke tahun 2012. Banyak rumours yang kita dengar tentang tahun depan ni, dan yang paling hebat di debatkan ialah zaman akan berakhir. Tapi itu kuasa tuhan dan kita sebagai hambanya hanya mampu berdoa dan bertawakal agar kita dilindungi oleh yang maha Esa. Seperti biasa aku nak recap apa yang istimewa tahun ni. Banyak juga perancangan yang di aturkan menjadi kenyataan dan kita juga tak terlepas dari menghadapi hari hari duka sepanjang tahun lalu.

Januari

Tanggal 29 Januari lepas, bapa mertua aku telah pergi meninggalkan dunia yang fana ini menuju ke alam yang abadi. Sepanjang mengenali arwah banyaklah juga citer yang selalu di sampaikan terutamanya zaman dulu dulu. Memang dia layan aku pun memang baik dan kalau aku balik sana mesti dia akan usaha dapatkan kuah asam pedas (peberet aku). Walaupun nampak garang tapi dia baik hati dan banyak kebaikan yang kita sendiri tak tahu apa yang pernah dia lakukan sepanjang hayatnya. Banyaklah peristiwa dan kenangan bersama nya cukuplah untuk aku simpan tuk diri sendiri.

Febuari

Ulangtahun pertama puteri sulung ku ini. Kalau nak tahu sejak dia lahir lagi aku dah plan nak sambut camner bestday dia yang pertama ni. 2 bulan sebelum febuari aku dah sibuk servey apa apa yang patut untuk memeriahkan majlis si Kecil ni. Alhamdulilah semuanya berjalan seperti yang dirancang dan lancar sekali.


April


Ader 2 peristiwa yang terjadi di bulan ini. Pertama penantian aku nak pindah ke KL balik tertunai sudah. Selama 6 bulan aku berulang alik dari Rawang ke Muar dan Melaka untuk bersama family aku di sana. Memang seronoklah dapat tahu pindah semula ke KL ni. Walaupun pada mulanya agak berat hati juga bila dapat tahu aku akan di tempatkan di bahagian Pematuhan ni tapi alhamdulilah aku dapat sesuaikan diri di unit yang baru ni. Dan yang paling penting aku tak perlu nak hadap muka muka orang yang tak pandai menguruskan diri dan organisasi. Berat sebelah!itukah tanggungjawab ko selama ini?Jawaplah esok esok nanti yer..



Kedua, pemergian seorang lagi ahli keluarga aku ke rahmatulllah. Pemergian MakLang memang tak dijangka dan terlalu pantas. Macam macam di usahakan untuk mengubati maklang tapi apa kan daya tuhan lebih menyayanginya.


Mei


Sebenarnya dah lama aku niat nak celebrate annyversary mama ngan ayah ni. Alhamdulilah dapat juga akhirnya kami adik beradik sambut annyversary yang ke 35 ni. Ingat nak celebrate secara keluarga tapi tak perlah celebrate bersam adik beradik jer dulu. Bulan ini juga cahaya mata aku yang ke dua Nur Zaira Ar Radhiah selamat dilahirkan. Alhamdulilah baby yang comel ini dapat menambahkan kemeriahan keluarga kami. Kak Nia pun makin hari makin sayanga dik dia ni. Tahun ini juga tahun ke 2 usia perkahwinan kami. Alhamdulilah semakin lama semakin matang menguruskan rumah tangga Insyallah.


Jun


Akhirnya dapat juga suara aku ni bergema di ruang udara Kuala Lumpur. Impian aku nak jadi Dj akhirnya tercapai bila aku dapat jadi DJ jemputan KLFM 97.2 FM. Hehehe..mula mula tuh memanglah nervous tapi lama lama dah ok, siap Dj tuh tambah lagi setengah jam untuk ke udara bersama aku. Rasa macam selebirti ghitu..hahha..


Julai


Sambut usia aku yang ke 30. Fuhh..besar sungguh angka itu sama seperti besarnya tanggungjawab aku yang aku kena pikul 30 tahun lagi. insyallah...

Ogos


Sangat istimewa Ramadhan pada tahun ini coz aku berpeluang sambut Ramadhan di tanah Suci. Ya Allah sungguh manis pengalaman di sana dan lebih istimewa aku mengerjakan umrah bersama anak dan isteri aku. Pengalaman yang indah mengerjakan umrah di bulan mulia dan entah bila akan berpeluang lagi sambut Ramadhan di tanah suci.


Oktober


Majlis akikah Nur Zaira Ar Radhiah. Ade hikmahnyer buat majlis ni awal kalau nak tunggu bonus memang dah besar lah anak papa nie. Majlis kali ni aku buat di Melaka pulak, Alhamdulilah semua berjalan ngan lancar dan pastilah meriah dengan kehadiran saudara mara dan rakan rakan semua.

Bulan ini juga ader 2 majlis yang aku buat, Firstly pertandingan bowling merangkumi family day ke 4. Memang meriah dan seronoklah sekali sekala dapat menjalankan aktiviti macam ni. Dapatlah berkumpul semula setelah lama tak jumpa. Memang happening dan gila lah. hehhee.

Majlis persaraan salah seorang ahli unit aku di Enforcement ni. Alhamdulilah majlis yang dirancang juga berjalan ngan lancar walaupun aderlah sikit kekurangan disana sini. Tapi yang penting semua happy.


Bulan ni jugak bertambahlah rezeki kami sekeluarga bila aku dah pun tukar kereta yang lebih besar untuk pertambahan ahli keluarga aku la ni. Alhamdulilah rezeki anak anak.


Disember


Insyallah jika semuanya berjalan ngan lancar dapatlah aku pindah ke rumah baru tak lama lagi. Tapi itulah ingat nak renovate dulu apa yang patut untuk keselesaan bersama.


Itulah dia sedikit sebanyak citer yang boleh dikongsi dengan anda semua. Kepada semua pembaca selamat menyambut tahun baru 2012!!!.

No comments: