Sunday, April 09, 2006

Menuju Puncak Genting.....



Sudah menjadi satu trend pulak setiap bulan aku dan rakan seofice, mesti buat satu aktiviti bagi mengeratkan hubungan sesama kami. Bermula dengan aktiviti bermain Bowling bulan lepas dan yang terkini bercuti bersama sama di puncak Genting Highland. Erm....hampir 3 tahun aku tak menjejak kaki di Genting. Last sekali masa aku g bercuti ngan member sekolah.Apa yang menarik?Jom Kita bersiaran terus dari Genting Highlands.....

Seawal 6.30 pagi lagi aku dah keluar dari rumah menuju ke komuter. "Ish sempat ke ni?"...sempat pulak aku menjeling ke arah Kiki yang dah pun tersenggut senggut menahan mengantuk. "Sempat....45 minit jer.."katanyer pendek.Mampus aku kali ni!Itulah siapa suruh bagi mesej berkumpul di terminal putra 7.30 pagi!la ni aku pulak yang terlambat...."Semua orang pergi kecuali ajai"...mesej dari Oloi. Sah sah aku yang terlewat lagi ni...."Kita tengok siapa yang kena tinggal, ntah ntah orang yang bagi mesej ni kena tinggal" kata Kak Mar pulak.Huaarrrrghhhhh........Mesti kena fire lepas ni. "Itulah Abang dalam jamban duduk bertahun..."hehehe..aku marah Kiki!. Terkejut dia waktu tuh.Pehal pulak ni? tiba tiba jer.Mungkin itu agaknyer kata kiki dalam hati terus tersengih tak boleh nak tido. Lebih kurang 7.15 pagi aku dah sampai ke KL sEntral. Tiba - tiba Ringtone superstar aku menyanyi nyanyi...alamak Kak Mar.."Ajai kami pergi dulu yer bus pukul 8.15 ni..." "ala tungguhlah dah sampai Damai ni..lagi sikit jer tunggu yer...." Cepatnyer beli tiket nak buka pintu gate Genting ke dorang ni?tanya aku kat Kiki. Kiki cuma tersengih jer..."dia ni kalau org mengadu macam takder perasaan jer..."marahku semula.
Lastly sampai jugak aku ke terminal putra. Apa tersengih sengih?dah lah lambat buat muka selamba jer....Oloi dah menyinga!Alah selebriti kan memang macam ni...aku cuba berlawak. Banyaklah selebriti ko tengok dah kena tinggal bus!Haa....So camner?Serius aku ingat kak Mar main main masa dia kol tadi rupa rupanyer memang betul tiket pukul 8.15 pagi. Sah budak budak ni teruja nak ke Genting!. Yang si Fawaz ni sibuk nak ambil shooting aku kena marah!Nak sabotaj lah tuh!. Alamat berkampung sajalah kat sini...oloi menambah lagi!.Eleh.....Nampaknyer keadaan menjadi semakin genting...dtg bus pukul 8.30 kami semua tak dibenarkan naik alasannyer org dah cukup!. Lastly kami ke kaunter semula dan bertukar tiket terpaksalah Kiki menambah 2.60 seorang utk beli tiket yang lain. Phuhh..lega...barulah semua happy!Hehehheheee.....bukan sengaja lambat pun....pose....
Sampai ke kabel car semua dah excited nak naik...orang pun masih tak ramai lagi!...Tapi alamak Kiki gayatlahhhh.......hehheheee....apa lagi mulalah sessi fotografi dalam Gondola....Sampai jer dalam taman arena perut yang dan ber rappers...minta diisi. Erm...Kak Mar bermurah hati menggoreng Nugget..Oloi bawa Roti dan Tuna ...aku pula bawa Resipi terbaru Telur hancurszzzzzzzzz......nyum nyum....kata kak Iza. Bila dah kenyang barulah syok nak main.m Dan cabaran pertama kami bermain buaian.
Tapi dari 8 orang yang pergi cuma 5 orang jer yang berani bermain buai...laaaa..apa kes....?
yahooooooooooooo..........cabaran kedua masih lagi diteruskan oleh 5 orang budak comel. Possing jap....Seterusnyer Pirates train (lupalah nama games ni)...masa ni barulah semua orang nak main..almaklumlah games yang paling mencabar!Tapi Kiki dah nak nangis pulak!sempat kak Iza nak tido!.Seterusnyer.....lagilah mencabar gile cuma Oloi jer taknak main kononyer terlalu mencabar!....Lastly 4 orang gadis Ribena mencabar diri sendiri bermain roller coaster!. Selebihnyer aktiviti mempossingkan diri..semua gila bergambar!tak dapat main Go-kart bergambar jer pun ok gak...Ok sampai disini sahaja jumpa lagi bulan depan....apa agaknyer aktiviti seterusnyer yer?Tungggguuuuuuu...................

HAKCIPTA TERPERLIHARA SMARTCUTE.BLOGSPOT.COM

2 comments:

Anonymous said...

emm...memang best g sane ngan korang2 sume...
tapi yg membuatkan x best waaa....ade keje tambahan menjadi jurufoto kpd seorg artis yang x bertauliah...cuba teka..sape erkk???

Anonymous said...

Hey Ajai, wah seronoknyer bercuti dgn teman2 ke Genting....tak ajak Danny sekali pergi...alah gurau jerlah. apa pun dapat tengok pic pun dah dapat tumpang sekaki....seronok bila melihat sinar kegembiraan di wajah seorang teman seperti mu...apa pun Danny mengharapkan agar Ajai sentiasa ceria seperti itu.....bravooooooo