Thursday, March 26, 2009

Doa Untuk Pasangan Berkasih


Ya Allah...

Seandainya telah Engkau catatkan Dia milikku,

tercipta buatku

Satukanlah hatinya dengan hatiku

Titipkanlah kebahagian antara kami

Agar kemesraan itu abadi

Ya Allah...

Ya Tuhanku yang Maha Mengasihi

Seiringkanlah kami melayari hidup ini

Ke pelabuhan yang sejahtera & abadi

Maka jodohkanlah kami

Tetapi Ya Allah...

Seandainya telah Engkau takdirkan

Dia bukan milikku

Bawalah dia jauh dari pandanganku

Luputkanlah dia dari ingatanku & peliharalah aku dari kekecewaan

Ya Allah... .

Ya Tuhan yang Maha Mengerti

Berilah aku kekuatan

Menolak bayangnya jauh ke dada langit

Hilang bersama senja yang merah

Agarku sentiasa tenang

Walaupun tanpa bersama dengannya

Ya Allah yang tercinta... .

Pasrahkan aku dengan takdir-Mu

Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan

Adalah yang terbaik untukku

Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui

Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini

Ya Allah... .

Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku

Di dunia & akhirat

Dengarkanlah rintihan dari hamba-Mu yang daif ini

Jaganlah engkau biarkan aku sendirian

Di dunia & di akhirat

Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan & kemurkaan...

Maka...

Kurniakanlah aku seorang pasangan yg beriman

Agar aku & dia

sama2 Membina kesejahteraan hidup Ke jalan yg Engkau redhai & kurniakanlah aku keturunan Yang soleh & solehah

Ya Allah... .

Berikanlah kami Kebahagiaan di dunia & akhirat & peliharalah kami dr azab api neraka

Amin... .Amin...

Ya Rabbul?Aalamin... .

8 comments:

lynn said...

amin ya rabbal al amin...semoga doa kau dimakbulkan ALLAH S.W.T....

smart_cute said...

lynn,
Amin...

Xis said...

SmartCute
amin... semoga doa dimakbulkan Tuhan... dan semoga jodoh antara you and TunangCute bersatu dalam akad dan bersaksi atas pelamin.. dan semoga kekal bahagia ke anak cucuCute... :)

smart_cute said...

Xis,
Tima kasih kim salam kat JARED cute..hehehhee...

Anonymous said...

diharapkan gitu lah...tp sblm kawen ni bwk2lah bersbar sket..jgn jumpa slalu..ni nasihat org tua2 ni..tak baik kalau asyik berdua-duaan ni..syaitan tgh2..tak caya try tanya mak ayah awk...tak pun tak bakal pak mertua tu..

tak elok selalu berjumpa...tak manis..tmbh lg dok amik2 gmbr..nnt basi plak..heheheheheeh

smart_cute said...

Anonymous,
Baguslah awak nie, selalu bagi nasihat percuma kat saya...insyaallah saya tahu jaga diri dan keluarga, pasal amik gambar nie, memang fovourite saya amik gambar tak payahlah awak nak menentukan jadi basi atau tak..jaga lah pasangan awak tuh baik baik yerr..

Anonymous said...

saya nk nasihat jer..sy pun takde pasangan lg.

smart_cute said...

la yer ker? kesiann..hehhee...