Sunday, August 24, 2008

Cinta Itu Ketawa Dan Airmata

Alhamdulilah segala galanya telah pun selamat. Akhirnya apa yang aku harapkan menjadi kenyataan. Syukur kepada yang Maha Esa yang yang mengaturkan segala galanya. Doa aku dimakbulkan Ya Rabbul Alamin. Alhamdulilah. Kebesaran Tuhan mengikat perjanjian dua hati. Kalau nak ditanya apa perasaan, jujur aku katakan berdebar debar. Berkali kali aku mohonkan kepada Yang Maha Esa agar segala galanya lancar dan tenang. Dan akhirnya renyai renyai hujan di tengahari semalam bagaikan meraikan majlis pertunangan kami. Dikelilingi sanak saudara dan keluarga yang sanggup bersusah payah untuk majlis aku. Terimakasih u alls.


Sebenarnya, perjalanan kami dari Rawang pun dah terlambat. Biasalah kalau ramai saudara mara nak tumpang gembira nak ikut banyaklah ragamnya. Bayangkan 17 kereta mengiringi majlis aku dah tentulah banyak ' songeh'. Tapi itu semua tolak tepi, kesanggupan dorang tuh aku dah cukup hargai. Terima kasih sekali lagi. Aku tahu juga apa perasaan orang sebelah sana apabila orang yang dinanti nanti tak kunjung tiba tiba. Hehehee..semuanya hilang begitu sahaja bila aku sampai lebih kurang jam 12 .30 tengahari lewat sejam setengah. Sepatutnya majlis pukul 11 pagi. Itu pun aku terpaksa guide abang sedara aku yang dah tersesat. Nasib baiklah Kiki ader. Dialah yang bersusah payah tolong amikkan sedara aku yang dah tersesat. Terima kasih bang!.


Bila dah sampai tuh keluarga sebelah aku g makan dulu. Sebab keluarga dorang tengah baca doa. Lepas makan barulah majlis aku bermula. Aku ngan Kiki duduk kat khemah dulu sementara dorang berbincang apa yang patut kat dalam umah. Erm...tengok lauk asam pedas pulak tuh, apa lagi makanlah sekejap. Nasib baik zue ader duk bersembang sembang makan ngan aku.





Adik kesayangan aku di beri penghormatan untuk menyarungkan cincin merisik dan Makcik aku pulak untuk cincin bertunang. Katanya, berdebar debar gak nak menyarungkan cincin tuh. Tapi untuk abang tersayang apa salahnya kan? Terima kasih dik...







Habis makan jer terus ayah aku panggil nak suruh kenal kenalkan bakal menantunya dengan kaum keluarga. Barulah aku dapat masuk umah. Itu pun agak blur blur sebab ramai sangat orang. Toleh kiri kanan sedara mara aku gak rupanya. Pastu Barulah sessi bergambar aku ngan dia. Terima kasih kak Zack yang sudi amik gambar kami. Dengar citer photographer aku tu pun duk pening kepala macamana nak buat kalau gambar dia aku tak suka. Hehehehe...relaxlah kak Zack.



Bila dah selesai segala galanya aku dan seluruh keluarga pun undur diri dan nak balik kedestinasi masing masing. Ader yang nak ronda Banda Hilir dulu. Tapi aku terus balik Rawang. Rasa penat pulak. Kepala pun agak penin pening lalat sebab dah terkena hujan. Bila sampai rumah mulalah conferences antara keluarga aku tanya itu dan ini. Biasalah pahat tetap berbunyi walaupun rumah dah tersergam indah. Aku cuma banyak gelak lah dengar cerita dorang. Nak komen lebih lebih pun tak boleh sebab aku pun tetamu.

Apa apapun segala galanya dah pun selamat. Aku kini dah bertunang. Insyaallah tahun depan naik pelamin. Kepada semua pembaca doakan pertunangan ini berakhir di jinjang pelamin dan seterusnya hingga ke akhir hayat.

10 comments:

akulaaaaaaaaaaaaaaaaa said...

jaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...tahniah tp nape ko nampak cam yb yg sedang menternak bdn?..heheheh..lupa lakk ati tgh senang ekkkk hehehehe...tahniah

smart_cute said...

akulaaaaaaaaaaaaaa,

Itulah nampak gemukkan?sebab tuh aku tak suka pakai batik...anyway thankss...

fuzenhasin said...

ajaiiiiiiiii!!!!!!!!!!
mau gmbr dari kak zack juga...!!!!
frankly speaking, i ske hantaran kt yg al-quran n sangkar cincin bersama2 baju nikah tuh...awwwww!!! i like uuuu...hehehe

smart_cute said...

fuzenhasin,
Ok nanti i send, mestilah cantik tengoklah idea siapa yer...penuh glamkan?ok i like u too...

ejay cassidy said...

Tahniah di atas pertunangan awak....semoga percepatkan pulak ke jinjang pelamin....amin

smart_cute said...

ejay..

THanks..doakan hingga hujung nyawa yer..

zampeada said...

wah gemerlapan dgn warna oren... kelass!!!

smart_cute said...

zam,

Ko bila lagi?

Xis said...

SmartCute
Dik... glad that you've found the girl you'd soon make her your wife. Congratulations..! My advice.. do take care of yourself and her. And always remember, marriage is not a for fun.. it's all about commitment and love. Take care..

smart_cute said...

Xis,
Hai Beb,

Tima kasih atas nasihat yang u berikan. Makin lama hidup makin banyak komitmentkan? Itulah cabaran kita sebagai khalifah dimuka bumi ini. Kadang kadnag macam tak percaya..tapi itulah realitinya. thanks again.