Sunday, July 20, 2008

Come Over...

Kata mama,
KAWAN tu ibarat lebah, habis madu sepah dibuang...



Kata ayah,
KAWAN tu umpama bunga ros, dipandang cantik dipegang sakit... ..


kata arwah atuk,

KAWAN tu seperti air terus mengalir... ..


kata arwah nenek,

KAWAN tu bak bulan dipuja dan disanjung tapi nun jauh di sana... .


kata saudara mara,

KAWAN tu mcm makanan, kawan makan kawan!!


kata abang,

KAWAN tu seperti lembu mengikut saja apa dikata... ... ..


kata kakak,



KAWAN tu tak ubah macam durian bau aje busuk tapi sedap dimakan... .


kata adik,


KAWAN tu macam biskut sekejap ada sekejap takde... ... .


kata aku,


KAWAN tu tak kisahlah camner..


walaupun dia IBARAT LEBAH,UMPAMA BUNGA ROS,SEPERTI AIR,BAK BULAN,SEPERTI LEMBU,TAK UBAH MACAM DURIAN & MACAM BISKUT!!! dia tetap kawan... tau tak sebab apa sekali aku dah kawan ngan dia selamanya dia tetap kawan aku..


3 comments:

zampeada said...

aik cam kenal je gambar yng first tuh... bahreen ek?

smart_cute said...

Zampeada,

Ko kenal dia ker?

Xis said...

Smart_Cute
salam........ lama tak singgah sini sejak kesibukan yang amat kebelakangan ini. Anyway.. happy belated birthday to you... I pray that everything will be good and better for you.. take care.. To me... kawan tu macam malam dan bulan.. bagai siang dan mentari... hmm..