Tuesday, April 12, 2011

Terakhir..

Nak ikutkan my last day kat Muar ni hari khamis ni, tapi ntah macamana hari ni hari terakhir aku kat sini. Yes..memang aku nekad untuk menghabiskan hari aku pada hari ini 12 APRIL 2011. Hancur luluh betul hati aku bila permintaan aku dorang tak endahkan. Tak susah kalau majlis tetap dijalankan pada hari Jumaat, sebab budak budak praktikal masih ada untuk di raikan. Aku tak tahu siapa punya perancangan tiba tiba suh buat hari ni. Aku bukan budak bodoh yang kena ikut jer apa yang telah dorang plan. Patutlah bila aku nak buat makan makan semua macam tak bersemangat nak ikut. Semua tak bawa makanan. Kalau ader pun macam ikut syarat jer.


Memang biadap dan tak hormat langsung pendirian aku. Sudahnyer aku pergi juga tapi sekejap jer. Bila si puaka tuh buka mulut kononnya sedih dengan perpisahan ini terus aku angkat kaki blah. Tak payahlah nak tunjuk ko ni sedey bagai ke apa? Dah sah hipokrit lagi mahu berlakon tuh!!!. Dan aku bukanlah orang yang perlu tunjukkan preofesional semata mata nak kaburkan mata semua padahal aku memang tak suka orang yang tak pandai nak mentadbir diri ni. Ko sendiri pun tak betul ader hati nak nasihatkan orang.


Maafkan aku wahai kengkawan ku di Muar. Aku tak berniat nak marah korang tapi kenapa buat macam tuh gak. Dah tahu aku takkan suka benda benda macam ni. Kalau tahu ader nak buat jamuan aku takkan beli nasi lemak sebanyak 20 bungkus. Sudahnya tong sampah yang kenyang. Apa perasaan korang bila orang yang korang tak suka memuji muji korang di depan kahlayak sedangkan dia tak bersikap begitu. Perlu ke aku nak mengucapkan selamat tinggal walhal orang tuh suka sangat aku dah tak der kat sini. Perlu ke aku nak minta maaf sedangkan dia lah yang memburukkan aku di mata orang lain. Perlu ke itu semua?




4 comments:

LyNn HaMzAh said...

uissshhh...marah sungguh nie...bawa2 bersabar...

Zalikha Taza said...

sabar bro...ALLAH MAHA ADIL...biarkan mereka dengan kehidupan mereka...sabarkan hati tuk terima segalanya..kebahagiann bakal menjelma...

Anonymous said...

BINGKISANMU MEMANG SEDEH & MENYANYAT HATI SKIRANYA PEMBACA TIDAK MENGENALI DIRI DAN PERANGAI MU.......... SI "HAMBA ALLAH" -KUALA LUMPUR-

AJai Zaidie said...

Lynn,
Itulah marah sangat dengan orang yang tak profesional ni

Adik,
Sekarang dah bahagia..

Anonymous,
lebiih menyayat hati bila orang tahu perangai ko yang terburuk sekali tuh!!!