Tuesday, December 12, 2006

Segalanya Pasti

Akhirnya apa yang aku fikirkan dah pun terjadi. Dah terdetik dalam hati aku, lambat laun benda nie akan terjadi jugak. Aku tak marahkan dia. Mungkin juga dia tertekan dengan keadaan sekeliling. Mana nak jaga hati aku manakan juga nak jaga hati orang lain.

Sedih sangat bila mana aku dah tak diperlukan lagi dalam meniti hari hari bahagia dia.Yer, aku dah tak diperlukan lagi!Dah tak perlu lagi untuk aku ambil tahu perihal orang yang selama ini aku jaga baik - baik. Orang yang seminit pun tak hilang dari ingatan aku. Orang yang paling banyak memberi dorongan dan nasihat kat aku. Orang yang mempercayai aku dan menyokong aku setiap masa dan ketika. Orang yang aku anggap sebagai tempat aku berlindung dan meluahkan perasaan.

Adakah 3 tahun masa persahabatan itu sia sia?adakah persahabatan itu hanya akan terputus bila kita akan melangkah satu alam lain?adakah dengan sebuah perkahwinan itu bermakna tidak memerlukan kawan lagi?adakah aku terlalu cemburu?

Aku bukan cemburu buta?cemburu aku sebab aku taknak dia merasa tertekan dengan sebuah ikatan. Bukan aku cemburu sebab aku keseorangan tapi aku cemburu kerana aku taknak dia sedih mengenangkan aku yang keseorangan.

Memang sukar nak ditafsirkan hati orang macam aku!

Biarlah segalanyer dah dilafazkan....

menapak jalan yg menjauh
tentukan arah yg ku mau
tempatan aku pada satu peristiwa
yg membuat hati lara

di dekat engkau aku tenang
sendu matamu penuh tanya
misteri hidup akankah menghilang
dan bahagia di akhir cerita

cinta, tegarkan hatiku
tak mau sesuatu merenggut engkau
naluriku berkata, tak ingin terulang lagi
kehilangan cinta, hati bagai raga tak bernyawa

aku junjung petuahmu
cintai dia yg mencintaiku
hatinya dulu berlayar, kini telah menepi
bukankah hidup kita akhirnya harus bahagia

di dekat engkau aku tenang
sendu matamu penuh tanya
misteri hidup akankah menghilang
dan bahagia di akhir cerita



cinta biar saja ada
yg terjadi biar saja terjadi
bagaimana pun hidup hanya cerita
cerita tentang yg meninggalkan
dan yg ditinggalkan
cinta

3 comments:

FORMERLY THE HONOURABLE SHAH, NOW ZEYN, THE UGLY ARISTOCRAT said...

bro,

that's life. deal with it. i might sound harsh but that's the fact. deal with it. insya allah, u'll be fine. take care...

Xis said...

Smart
look at the eastside, the sun will rise. Look at the westside, the sun will go down. But don't be sad, a moon will rise from the eastside to guide your darkest hours. Take care and be strong.

smart_cute said...

Shah,
Thanks a lot...

Xis,

It's hard but i will try my best..thanks...