Friday, December 08, 2006

Mungkin

Semua orang bakal merasainya
Semua orang akan menempuhinya
Semua orang pernah mengalaminya
Dan semua orang pernah mencipta sejarah denganya...
Kata keramat penuh makna....

CINTA....

Macam aku juga yang pernah dicintai dan mencintai..terlalu indah dan asyik...cinta yang penuh definasi dan pengertian tersendiri.

Cinta yang terlalu suci, Bersih dan penuh jiwa.

Cinta aku terlalu unik. Hanya insan yang terpilih sahaja berjaya memiliki. Aku tak mengharap cinta yang plastik. Biar ia datang dengan sendiri. Cinta tak datang jika kita tak mencari, tapi cinta juga datang tanpa diundang.

Desember kini datang membawa seribu memori. Bulan ini, tahun yang lalu cinta ku kecundang ditengah jalan. Cinta agung yang aku harapkan rupanya hanyalah angan angan. Aku pernah berjanji bahawa aku ingin menjadi seorang pencinta yang setia!.Mengalun lagu berirama rindu..mencipta syair di bawah langit biru...menganyam angan angan dengan awan gemawan putih salju.

Tapi langit tak selalunya cerah....

Cahaya cinta yang kuharapkan.Rupanya kelam yang aku dapat. Kecewa bukan kepalang. Pilu menjemput sendu. Rindu datang bertalu....kau pergi tanpa pesan..kau hilang tiada alasan...kau tinggalkan diriku kebingungan...

Mengapa kita bertemu untuk berpisah?Mengapa kau curi hatiku ini?Mengapa begini kesudahan yang kau pinta?

Pernah kah kau rasa apa yang aku rasa?Pernahkah kau derita dengan cinta boneka?Pernahkah kau selami perasaan ini?walau sehari?walau seminit?walau sesaat?

Kau terlalu baik untukku dan kau juga terlalu kejam untukku...

Adakah kutemui cinta ini lagi?

Mungkin....?

No comments: