Monday, May 15, 2006

Interview

Hari ni Kiki interview. Aku pulak yang rasa tertekan. Aku tak tahu kenapa kalau company aku ni buat interview mesti rasa tertekan sangat. Sebenarnyer aku dah lama tak berperasaan begini. Masa exam final year dulu jer rasa tertekan yang maha hebat macam ni. Selalunya interview yang melibatkan "orang dalam" lebih mencabar berbanding calon luar sebab bagi orang atasan orang dalam lebih tahu selok belok syarikat ni daripada orangluar. Tapi yang menyakitkan hati bila orang luar juga yang diterima bekerja berbanding orang dalam. Sakit Jiwa kan?????.Kita yang bekerja ni dorang tak pandang!amik juga orang yang luar tuh yang selalunyer tak reti buat kerjer. Aku pun kadang kadang confius juga bila tengok calon pekerja yang dipilih tak seperti apa yang mereka hendakkan. Contohnyer sebelum interview, dah banyaklah rumours mengatakan tahun ni SSM nak orang yang pandai speaking london, terutama lelaki...last last bila keluar result, Nah....perempuan jugakkkkkk yang diambil....Rumours akan tetap jadi rumours...Insyaallah, Kiki boleh buat yang terbaik hari ni...doakan Kiki yer semua peminat!azab aku minggu depan pulak!risaaauuuuu kita......chow...lupa pulak selamat hari belia!jadilah belia wawasan negara!

No comments: