Sunday, July 16, 2006

Selamat Pengantin Baru!!!!

15 JULAI
Tambah lagi sorang ahli baru keluarga ismail dan chik. Hujung minggu lalu, aku dan seluruh kaum kerabat berarak ke Gopeng, Perak mengiringi pengantin lelaki. Kali ni perjalanan kami agak meriahlah sebab kami semua ke Gopeng naik Bas. Walaupun diselebungi kontroversi tapi kami tetap jugak mempertahankan Misi nak naik bus!!!

erm...Kita ENJOYYYY!!!!Alah - alah rombongan Cik Kiah Ke sukan Komanwel ghituuuhh..hehehe...Dalam bus ader yang tertidur..ader yang bergambar...ader yang khusuk tengok video....tapi aku biasalah pose dulu dalam bus. Perjalanan mengambil masa lebih kurang 2 jamlah..sampai sahaja di Gopeng terus majlis akad nikah..sebenarnyer bus kami dah terlambat sampai kedestinasi..marahlah agaknyer mak pengantin lelaki yang terover pulak moodnyer tuh.....SENTAPPPPP!!!. Masa majlis akad nikah pulak, Tok Kadi beria ria bagi khutbah bagai..dah lah panas kat dalam umah tuh...Yang abang sedara aku pulak nak tak nak jer layan Tok khadi tuh. Rupa rupanyer tok khadi tuh masih baru lagi menikahkan orang sebab tulah nak tunjuk skill sikit depan kami nie...
inilah dia ahli sedara yang baru tuh...habis je akad nikah, sarung cincin...dan pose pose salam salam aku pun keluarlah dari umah tuh g makan. Menyelerakan sekali makanan orang Perak nie..tapi aku makan sikit jerlah sebab nak amik gambar. Maklumlah aku nikan multi talent sket orangnyer..akulah cameraman,akulah photografer..belum bab bab decoration lagi..sempat pulak nak promote diri....hehehe..Habis makan keluarga pihak lelaki ditempatkan di sebuah rumah tumpangan untuk bersiap siap....agak hambar sikitlah bila kedatangan keluarga lelaki tak disambut dengan paluan kompang. Termanggu manggulah jugak keluarga kami sebab macam tak der apa apa sambutan pulak. Tapi poselah jugakkan..... Seterusnyer, pengantin di bawa masuk uk bergambar diatas pelamin!.

16 JULAI
Di pihak lelaki, pagi tuh ader majlis cukur jambul tapi aku tak datang..malas nak kecoh kecoh..entahlah serba serbi majlis kali nie tak kena. Tak meriah!!!. Mungkin tuan rumah bersikap dingin kot...Satu kesilapan besar tuan rumah bersikap beghituh!!!Ingat masih ader lagi 2 orang anak awak yang belum berkahwin lagi. Mungkin selepas ini ahli keluarga lain tak masuk campur lagi!!!.Kami lebih senang buat acara sendiri dimana kami semua buat hal masing masing. Inilah masanyer nak berjumpa saudara mara jauh dan dekat!.Tak hiraukan sangat tuan rumah!. Apa lagi acara mem pose kan dirilah. hehehee..inilah budaknyer yang sibuk suruh aku masukkan gambar dia tuh....dan iNilah semua sepupu aku yang Vogie de vassss....Mesti majlis kawin aku nanti penuh glamer dan gemilang. Semua orang wish macam tuh, tapi macamlah aku akan kawin dalam masa terdekat ni. Tapi angan angan tuh dah aderlah macamana nak buat masa majlis kawin aku nanti..erm....BERANGAN JAPPP!!!.EH mana boleh kerjer pun belum dapat lagi...tensiiiiiiii........ooppsss.Ramai jugaklah sedara mara aku yang datang..yang dekat yang jauh.....yang dah lama tak jumpa..semua aderlah...Tema pengantin kali nie warna kuning..cantik sangat warna diraja tau!. Kali ni pihak perempuan datang dengan sebiji bus 10 buah kereta. NAH AMIK ko....punyalah ramai...Tapi biarlah bukan aku yang kena layan pun. Sempatlah jugak aku bergambar dengan pengantin. Itupun masa dia tengah makan. Kalau tak buat camtuh, sampai bila bila pun tak akan bergambar punya ngan pengantin!. Bila semua tetamu dah balik, inilah masa yang dinanti nantikan. Time untuk berdansa....
Yeyeyeyeehh....tapi aku tak menari seganlah...kikikikihhhh...Pengantin pun menari gak..sebelum tuh dah menyanyi dah lagu..Ratuku.... Kali ni pun menari tak best tak meriah mungkin faktor panas kot...entahlah tak besttttt....Itu sajork yerk....giliran siapalah selepas inikannnnn?????

No comments: