Friday, June 30, 2006

E Mail

aku tak tahu kenapa tapi aku rasa terharu bila baca e mail dari seorang kawan ni....dan aku rasa aku berhak berkongsi email ni dengan korang semua.....

...ajai, awak tak perlu berterima kasih pada saya kerana saya tak buat apa2 pun...cuma bila saya terima email tu, ia juga buatkan saya terfikir byk perkara...lebih2 lagi kepercayaan pada Dia...satu yang paling saya takutkan dalam hidup ni bila saya akan mula rasa menyesal dengan hidup kerana banyak benda yang kita impikan tidak jadi milik kita...tapi bila lama2 bersendirian dan banyak baca buku2 motivasi, itu buatkan saya kuat...yang paling penting dalam hidup kita adalah SABAR kerana Dia lebih tahu apa yang terbaik untuk kita...
"Tuhan tidak menjanjikan hari-hari tanpa sakit, tertawa tanpa kesedihan, matahari tanpa hujan...tetapi Dia menjanjikan kekuatan untuk hari itu, kebahagiaan untuk air mata & terang dalam perjalanan..."
"untuk apa hidup kalau tenggelam dalam kesedihan..kesedihan itu dicipta Tuhan tetapi gembira juga diciptakan Tuhan...mengapa perlu sedih sedangkan ada banyak jalan dan sebab untuk bahagia? yang sedih mungkin 1 tapi yang bahagia itu lebih banyak dari itu...yang sedih mengundang sabar, yang bahagia mengundang pahala...dapatkanlah sabar dan bahagia, semoga Allah bersama kita..."
jai, jangan sedih lagi yer...awak tahu kenapa Tuhan uji kita? kerana Dia tahu kita kuat untuk hadapinya...ingatlah sahabatku, Tuhan takkan uji kita dengan ujian yang melebihi kekuatan kita untuk menghadapinya...Dia dah tahu kudrat kita dan setakat mana kita boleh hadapi semua itu...
apapun, saya tetap sahabat awak...kalau ada apa2 yang ingin dikongsikan, saya boleh jadi pendengar yang baik walaupun mgkn tidak mampu nak tolong awak...


Erm....bestkan kata kata motivasi pengirim ni?

2 comments:

zampeada said...

nice words sometimes works.

Daffie said...

Yeap, but be carefull..