Friday, July 06, 2007

7 Warna 7 Kehidupan:Ikhlas Tapi Jauh


- Masa zaman Kolej dulu, dia nilah yang paling rapat ngan aku. Kita orang rapat masa dia tengah demam. Mungkinlah masa dia tengah demam tu aku yang banyak tolong dia. Dah satu bilik takkanlah nak tengok dia terlantar jer kan?. Dia ni orang Kedah. seorang yang pembersih. Sebelum tido mesti nak mandi dulu.

- Satu perasaan yang amat berlainan bila aku berada disampingnya. Seorang yang penyayang dan aku rasa selamat bila dia ada. Hobby dia suka tengok wayang dan paling tak suka tengok filem Melayu. Dan dia paling anti ngan Siti Nurhaliza. Kalau bergaduh pun mesti tentang Siti.

- Satu sikap dia yang paling aku tak suka ialah menipu dan suka meludah. Mungkin alasan dia tak nak membuat aku kecil hati, tapi aku memang tak suka orang menipu ni. Kalau dah tertipu tuh memang aku takkan cakap ngan dia. Dia jugaklah yang akan datang kat aku untuk minta maaf.

-Awek memang keliling pinggang. Dia ni suka bersikap gentleman. Memang kegemaran dia usha awek-awek. Pantang yang comel - comel beria ia dia nak dekati. Memang aku lebih senang ngan dia. Kalau dia balik Kedah mesti dia akan call aku tanya khabar. Kalau cuti semester pun, dia takkan lupakan aku. Sanggup tido kolej time dia cuti semata mata nak temankan aku. Bestkan?.

- Memang banyak benda dan kenangan dengan Rex ni. Tapi tak selalu yang tenang tu tak pernah bergelorakan?. Macam itulah juga nak diibaratkan hubungan persahabatan kami. Mungkin aku sendiri tak sedar atau dia tak dapat nak kawal diri. Hanya aku ngan dia saja yang tahu kenapa persahabatan kami dingin.

-Lama juga tempoh kedinginan tuh, bila time dia nak berbaik semula semuanya dah terlambat. Tapi dia tetap juga nak berusaha berbaik balik tapi hati aku sendiri dah tawar. Tapi sampai sekarang perkara yang aku takkan lupakan dia, walaupun jarang berjumpa sekarang dia takkan lupakan tarikh keramat 7 Julai. Mesti dia akan bagi mesej. Memang tarikh tuh jugaklah satu satunya mesej yang dia bagi setahun sekali. Aku tak salahkan dia janji dia tak lupakan aku. Terima Kasih atas persahabatan ini.

No comments: