Tuesday, July 03, 2007

7 Warna 7 Kehidupan: Matahari

2. Tharmini

- Dialah satu satunya kawan bukan melayu yang paling rapat. Aku kenal dengan dia sejak darjah enam lagi. Dia juga kehilangan orang tersayang ketika di tingkatan 2 (Kalau aku tak silaplah). Kami kalau berjumpa mesti ada sahaja topik yang nak digelakkan. Memang kaki gossip. Sampai Kiki pun tak percaya yang aku ader kawan India. Ialah orang kelantan ni pelik sikit bila kita berkawan ngan bangsa asing. Memang Kelakar giller bila jumpa dengan dia ni. Masa aku nak amik lesen memandu dialah yang banyak bagi galakan dan dorongan. Sekarang ni setiap kali kemana mana mesti dia akan ungkitkan cerita tuh. Tapi dia sendiri pun sampai sekarang tak pernah nak drive. Ahakss....lagi satu kenangan yang aku takkan lupa kan ialah dialah yang susah payah tukar kan aku kelas dari sastera ke kelas Perdagangan. Kalau tak, mungkin aku akan mengalami kesukaran kat kelas sastera tuh.

- Selalu juga kami kongsi cerita pasal family masing masing. Dan dia selalu bersikap terbuka dalam apa juga perkara yang dibincangkan. Satu projek yang kami usahakan bersama ialah menganjurkan School Reunion. Memang komitmen yang dia bagi tuh 120 % untuk menyatukan orang ramai dalam majlis tuh. Memang seronok giller time menganjurkan party tuh.

-Kalau g majlis kawin kengkawan yang lain, Minah ni selalu perli aku bilalah nak pergi majlis kawin aku pulak?. Dia dapat rasakan majlis yang akan dibuat nanti meriah!!kenapa ntah dia boleh terfikir macam tuh?pelik aku. Kami juga selalunya tertanya tanya giliran siapalah selepas ini yang akan berkawin.

-Dan yang paling best sekali setiap kali birthday aku dia akan buat surprise yang aku sendiri tak terfikir. Macam tahun lepas terkejut sakan aku terima sejambak bunga kat office siap di hantar bagai....glamer satu office sekejap!!!.

-Tapi sekarang kami dah jarang berjumpa. Sejak aku pindah ke Melaka ni, lagilah jarang aku jumpa. Kali terkahir pun awal Januari lepas. Masa tuh majlis kawin geng kami. Lepas tuh terus senyap....hanya mesej jer penyambung persahabatan kami. Bila yer nak jumpa?Rindu pulak....

No comments: